Korfbalvereniging CKV Achilles uit Almelo is sinds vorig jaar 100 jaar oud, maar nog steeds bij de tijd. Sinds februari is de club, met zo’n 200 leden, gebruiker van Taakie. Zij gebruiken de slimme online tool bij het benaderen van nieuw vrijwilligers voor de vele leuke activiteiten die op de club worden georganiseerd. En dat legt de vereniging geen windeieren, want ondanks de pittige coronatijd gaat het goed met de club. We spreken er over met voorzitter Harmen Eenkhoorn.
“We hebben in de coronatijd continue gezocht naar mogelijkheden binnen de onmogelijkheden. Op die manier hebben we activiteiten georganiseerd en zo contact en verbinding met onze leden behouden. Wij zijn er trots op dat wij dit als vereniging voor elkaar weten te krijgen en daarmee supertrots op onze vrijwilligers die dit mogelijk maken.”
Harmen Eenkhoorn – Voorzitter van CKV Achilles
Begin 2020 hoorde de vereniging voor het eerst van Taakie. “Wij waren bezig met het opstellen van een vrijwilligersbeleid en wilden de ervaring en voorkeuren voor vrijwilligerstaken van onze leden door middel van enquête in kaart brengen. De wens was om beter te kunnen aansluiten bij de kwaliteiten en wensen van de leden bij het verdelen van de taken. Via het Sportbedrijf Almelo werden wij gewezen op Taakie. Een tool die perfect bij deze gedachte aansluit maar daarnaast nog veel meer mogelijkheden biedt. Het mooie van Taakie is de eenvoud. Er zijn weinig drempels voor leden om het te gebruiken. Je hoeft als lid niets te installeren, alleen eenmalig een korte test te maken. Het werkt vooral via Whatsapp en daarmee is het voor 95% van de leden eenvoudig en bruikbaar.”
“De eerste periode hebben we vooral gebruikt om Taakie te leren kennen en de leden te mobiliseren om de kennismakingsvragen te beantwoorden. Dat is ons heel goed gelukt want van bijna alle leden hebben we inmiddels een profiel. En dat is fijn, want wij willen graag een cultuur creëren en behouden waarin het vanzelfsprekend is dat ieder lid een bijdrage levert aan de vereniging. Dankzij Taakie hebben we mooi inzicht gekregen in de voorkeuren van onze leden. Zo zetten wij onze leden daar in waar ze het beste tot hun recht komen. We hebben inmiddels al een aantal klussen via Taakie geregeld.”